Un plan de afaceri foarte bine pus la punct reprezintă un început bun care garantează succesul. În cazul unei afacerii care vizează deschiderea și administrarea unui restaurant, cel mai important și dificil lucru este conceptul acestuia. Nu va fi o alegere foarte ușoară și este lesne de înțeles care este motivul. Conceptul unui restaurant este punctul de unde vor porni toate celelalte lucruri legate de această afacere: design, personal, chef, politica de marketing, decoruri, meniu, publicul țintă, etc.
Cum alegem conceptul?
Cel mai bun sfat este următorul: care sunt preferințele dumneavoastră? Cu pasiune nu putem face decât lucrurile dragi sufletului nostru. Așadar, analizați foarte bine ceea ce vă place dumneavoastră, în primul rând. V-ar place să administrați un bistro, un restaurant mediteranean, un fast-food, un fine dining, etc.?
După ce ați făcut această alegere, trebuie să vă interesați de cele mai bune zone care se vor potrivi perfect specificului viitoarei locații. Este important să inspectați bine zona, să aflați toate detaliile despre tot ce este în apropierea acesteia.
Conceptul pe care îl veți alege trebuie să fie potrivit zonei în care va fi amplasat restaurantul, fără doar și poate. De asemenea, nu omiteți sa studiați concurența. O afacere va avea șanse mult mai reduse de dezvoltare rapidă dacă în apropiere vor mai fi alte restaurante cu același specific.
Anul trecut au fost la modă restaurantele cu concept unic. Mult mai ușor de dezvoltat, ușor de promovat, foarte apreciate de publicul țintă. Nu este deloc greșit însă să optați pentru mai multe concepte, dacă doriți să administrați o astfel de locație.
După aceasta analiză amănunțită este timpul să alegeți un frumos design interior restaurant pentru a atrage cât mai mult atenția și simpatia clienților dumneavoastră. Nu treceți peste sfaturile specialiștilor: este mult mai bine să apelați la serviciile unui designer priceput și cu experiență. El va poate spune exact care sunt preferințele clienților, care din afaceri au mai multe șanse de succes și care mai puține, ce se poartă anul acesta și care sunt tendințele pentru viitor.
Alte secrete
Înainte de a începe pregătirile, puneți pe hârtie fiecare detaliu în parte. Revedeți de sute de ori planul de afaceri și urmați-l cu rigurozitate. Doar în felul acesta afacerea va avea șanse mari de dezvoltare rapidă.
Nu doar amenajare interioara este foarte importantă pentru promovarea locației. Este oportun să alegeți o companie de marketing profesionistă care să vă creeze un branding de succes, de asemenea. Identitatea unei afaceri este cheia succesului întotdeauna. Dacă aceasta este foarte bine definită și atrăgătoare, clienții vor avea încredere și vor face alegerea mult așteptată.
Meniul restaurantului este un alt lucru pe care trebuie să îl ai în vizorul tău tot timpul. Prea multe preparate vor crea o senzație de nesiguranță. Clienții nu vor ști ce să aleagă și se vor simți derutați. Lista acestora nu trebuie să fie nici prea lungă, nici prea scurtă. Nu opta pentru preparate obișnuite și nici prea sofisticate. Rezultatul va fi același, de nedumerire sau de lucruri mult prea comune. SUCCES deplin!