De-a lungul anilor de la inventarea primului motor de cautare, SEO (Search Engine Optimization) a fost salutat, interpretat gresit, simplificat excesiv si uneori chiar stigmatizat. Atat de mult incat nici astazi cei mai priceputi proprietari de afaceri nu inteleg pe deplin importanta SEO pentru afacerile lor.
In timp ce multi oameni inca privesc SEO ca pe un hocus-pocus, cei care incorporeaza corect SEO in strategia lor de marketing online, beneficiaza de avantajele de afaceri ale SEO, cum ar fi cresterea traficului si a conversiilor, vizibilitate, credibilitate, cunoastere a marcii si o mai buna cunoastere a marcii, dar si intelegerea comportamentului clientilor lor.
A avea incredere in tehnicile SEO si practicile dovedite, mai ales daca acestea nu sunt generice, ci personalizate special pentru afacerea voastra particulara, aduce clienti potentiali calificati si clienti fericiti si fideli la toate tipurile de afaceri, de la micile afaceri locale pana la marile companii internationale.
Traficul este unul dintre primele beneficii generate de o agentie SEO pentru afaceri care vine in minte pentru majoritatea oamenilor. Traficul ne ofera clienti potentiali. Iar motivul pentru care va gasesc este pentru ca cauta serviciile sau produsele pe care le oferiti. Daca pagina este optimizata pentru cuvintele cheie „Servicii IT”, de exemplu, singura modalitate prin care utilizatorul va poate gasi este sa caute efectiv „Servicii IT” pe un motor de cautare precum Google.
SEO facut corect inseamna ca afacerea primeste clienti potentiali de calitate. Acesti oameni sunt susceptibili sa faca conversie pentru ca cautau o oferta ca a voastra, au nevoie deja de produse sau servicii similare cu ale voastre. Deci, daca va puteti face oferta mai atractiva decat concurenta medie, cresteti cu usurinta conversia.
In general, 70-80% dintre utilizatorii motoarelor de cautare se concentreaza doar pe rezultatele organice. Aceasta inseamna ca oamenii nu doresc sa faca clic pe anunturile platite din partea de sus a rezultatelor cautarii, ci vor rezultatele organice care vin sub anunturi.
Clasarea mai sus in rezultatele cautarii organice construieste credibilitatea marcii in ochii potentialilor clienti, le semnaleaza ca sunteti cel mai bun din industria voastra, nu doar cel care a platit pentru o reclama.
Obtinerea celor mai bune pozitii de cautare organica pentru cuvintele cheie relevante pentru afacerea voastra este practic imposibila fara o strategie adecvata, si anume SEO, atat on-site (On-site), off-site (Off-site) cat si tehnic. Cu PSK totul este mai simplu. Acest proces va necesita timp si efort, dar pe masura ce urcati in partea de sus a rezultatelor motoarelor de cautare (SERPs), veti construi incet, dar constant, notorietatea marcii si castigati increderea potentialilor clienti.
Un alt beneficiu al SEO pentru afaceri, pe care l-am mentionat la inceput, este o mai buna intelegere a comportamentului clientilor.
SEO merge mana in mana cu rezultate clare si urmaribile. Urmarirea fiecarui aspect al performantei site-ului vostru, statisticilor de trafic, ratelor de conversie si a altor rezultate ale eforturilor de implementa o campanie de optimizare SEO va permite sa vedeti clar de ce au nevoie clientii si ce cauta si, de asemenea, sa intelegeti cum se comporta si de ce.