Etichetele produselor nu sunt doar o modalitate de a oferi informații despre un produs, ci și un instrument de marketing puternic care poate atrage atenția consumatorilor și poate crește vânzările de produse. Acest instrument a suferit o evoluție semnificativă în ultimele decenii, de la simpla transmitere a informațiilor, la etichete personalizate cu un anumit sens: culoare, font, logo. Designul etichetei a început să fie dezvoltat ținând cont de strategia mărcii și urmărind scopul de a crea recunoașterea acesteia și pentru a crea o imagine unică produsului.
Etichete personalizate care evocă emoții și asocieri specifice
La etichete personalizate atenția principală a fost acordată lizibilității și furnizării informațiilor necesare, precum: compoziția produsului, data expirării, producătorul. Designul pentru etichete personalizate poate fi, de exemplu, calm și elegant, folosind fonturi și modele clasice, precum și culori dezactivate. Cu toate acestea, un producător etichete responsabil acordă atenție branding-ului, creând logo-uri și simboluri corporative.
Psihologia culorilor a demonstrat că anumite culori evocă emoții și asocieri specifice consumatorilor. De exemplu, culoarea roșie a devenit asociată cu entuziasmul și apetitul, ceea ce o face o alegere populară pentru mâncare și băutură. Culoarea verde este folosită pentru a sublinia naturalețea și respectarea mediului înconjurător. Pe lângă culoare, imaginile vizuale au fost folosite pentru a crea anumite asocieri: imagini ale naturii, ornamente și modele geometrice.
Producătorii au realizat că majoritatea cumpărătorilor iau adesea decizii cu privire la achiziționarea unui anumit produs sub influența emoțiilor. Acest lucru i-a determinat pe designeri să caute să evoce emoții pozitive precum, fericire, nostalgie sau liniște prin designul vizual al produselor.
Tehnologii moderne pentru etichete în rolă
Imprimarea digitală permite crearea de etichete în rolă de înaltă calitate într-un timp scurt, fără a pierde banii. Tehnologiile moderne permit personalizarea extinsă, de exemplu, prin producerea de etichete unice pentru diferite loturi de produse sau chiar pentru diferiți consumatori. Tehnologiile moderne fac posibilă producerea de etichete în rolă inteligente folosind coduri de bare, coduri QR și NFC, permițând consumatorului să obțină informații despre originea produsului, componentele incluse în compoziția acestuia, marca producătorului și ofertele individuale de marketing. Astăzi, etichetele în rolă pentru produse alimentare sunt mai mult decât o simplă parte a ambalajului. Sunt instrumente de marketing importante care pot spune povestea unui brand și pot crea o legătură cu consumatorul.
Tipografia Palermo – Producător etichete
Progresele tehnologice semnificative, îmbunătățirile în litografie și tiparul digital cu tăiere pe contur au făcut posibilă producerea de etichete mai strălucitoare, mai atractive, făcând mărcile mai memorabile. Astfel, culoarea și designul etichetei au un impact direct asupra alegerii consumatorului, pe lângă faptul că atrage atenția și asociază culoarea cu marca. Drept urmare, producătorii de alimente au început să investească mai mult în designul etichetelor. Au experimentat activ cu diferite scheme de culori și nuanțe pentru a-și face produsele să iasă în evidență pe rafturile magazinelor. Tipografia Pergamo este un producător etichete personalizate, în rolă care va deveni partenerul tău de încredere în promovarea produselor tale pe piață. Producătorul de etichete folosește tehnologie modernă pentru a imprima etichete personalizate și etichete în rolă atrăgătoare, care răspund tuturor nevoilor pieței moderne.