De la începutul anului 2024, introducerea sistemului de facturare electronică RO e-Factura a creat o schimbare semnificativă în lumea afacerilor românești. În această eră a digitalizării, adaptarea rapidă la noul sistem este vitală pentru succesul oricărei afaceri.
Acest ghid simplificat îți oferă pașii esențiali pe care trebuie să îi parcurgă un antreprenor pentru a putea face tranziția cu succes către facturarea electronică.
Ce este e-Factura
Sistemul electronic RO e-Factura este sistemul pus la dispoziție de către ANAF prin care se transmit facturile dintre toate persoanele juridice din România/cu locul prestării în România. Astfel, toate firmele sunt obligate să depună și să primească în SPV e-Factura.
În sine, e-Factura este un document depus în format XML în Spațiul Privat Virtual (SPV) care așteaptă validarea de către ANAF. După validare, atât tu, cât și partenerii veți putea descărca e-Facturile din același portal. Facturile validate conțin sigiliul Ministerului Finanțelor și doar acestea vor putea fi înregistrate în contabilitate.
În acest context, firmele s-au îndreptat fie spre achiziționarea unor certificate fiscale, fie au ales servicii de contabilitate online care au inclus în abonament și program de facturare integrat cu e-Factura, cum este Keez.
De ce ai nevoie pentru e-Factura
Cont în SPV și semnătură electronică
Pentru a putea depune facturile în Spațiul Privat Virtual (SPV), trebuie să îți deschizi un cont și să îți achiziționezi o semnătură electronică.
Program de facturare
Toate facturile trebuie depuse în SPV în maxim 5 zile calendaristice de la data facturării în formatul specific: XML. Pentru a putea face acest lucru, vei avea nevoie de un program de facturare care să îți genereze facturile în formatul cerut de ANAF.
Arhivarea digitală
Toate facturile pe care le primești în SPV trebuie descărcate și salvate într-o arhivă digitală pentru că vor fi valabile doar 60 de zile. Totodată, de la 1 iulie 2024, doar aceste facturi vor mai putea fi înregistrate în contabilitate.
Ce poți face?
Mulți antreprenori caută deja soluții pentru migrarea spre e-Factura. Astfel că, fie au apelat la mijloacele puse la dispoziție de către ANAF, fie au adoptant servicii de contabilitate online, cum este Keez, care oferă un program de facturare integrat cu e-Factura inclus în abonament, dar și alte beneficii.